About the Journal

in education is a peer-reviewed, open access journal based in the Faculty of Education at the University of Regina, in Saskatchewan, Canada. The journal has been in existence since 1993, but published its first issue as an online journal in December of 2009. To access our current issue, click on the Table of Contents below. To access archives, click on the archives tab above.

Follow in education on Twitter: https://twitter.com/ineducationca

 

 

Announcements

Spring 2023 Special Issue Call: Appel à contributions : Privilèges et marginalisations dans l’éducation francophone au Canada/Privilege and Marginalization in Francophone Education in Canada

2022-09-01

La revue en libre accès in education lance un appel à contributions à tous et toutes les chercheur·es qui s’intéressent aux questions relatives aux “Privilèges et marginalisations dans l’éducation francophone au Canada.” Cet appel fait suite au 27e Colloque du Centre d’études franco-canadiennes de l’Ouest (CEFCO) qui a rassemblé des chercheur·es autour de perspectives critiques et intersectionnelles sur les francophonies, perspectives qui cherchent à compléter l’étude des défis posés par leur situation minoritaire.

Guest editors of in education are seeking contributions from studies exploring the issues of “Privilege and marginalization in Francophone education in Canada.” This call follows the 27th symposium of the Centre d’études franco-canadiennes de l’Ouest (CEFCO), where researchers came together to share and expand current research about Francophone minority language communities through critical and intersectional approaches.

Nous invitons les contributeur·rices à envoyer leurs articles en français ou en anglais aux directrices d’ici le 18 novembre 2022 pour une évaluation préliminaire. Par la suite, les auteur·rices seront invité·es à soumettre directement à in education en janvier 2023 pour une évaluation externe, avec une date de publication prévue au printemps 2023. Les soumissions peuvent être envoyées à sara.schroeter@uregina.ca magali_forte_2@sfu.ca et isabelle_cote_education@sfu.ca d’ici le 18 novembre 2022.

Please note the special instructions to submit your manuscripts by November 18, 2022 directly to the guest editors: sara.schroeter@uregina.ca magali_fort_2_@sfu.ca or isabelle_cote_education@sfu.ca

 

Read more about Spring 2023 Special Issue Call: Appel à contributions : Privilèges et marginalisations dans l’éducation francophone au Canada/Privilege and Marginalization in Francophone Education in Canada

Current Issue

Vol. 27 No. 2b (2022): Spring 2022 [Indigenous Language and Landscape] in education
View All Issues